110604-EL MANIFEST CENSURAT a Relleu per l'alcalde (PP-1995-2015))

No hi ha qui m'aguante.


PERQUÉ PER A QUE M'HO DIGUEN ALTRES, J M'HO DIC JO.

juny 9th, 2011

La nostra societat necessita un ensenyament plurilingüe de qualitat per tindre oportunitats de futur en un món global. L'objectiu que les noves generacions dominen perfectament les dues llengües oficials, valencià i castellà, juntament amb una llengua estrangera és irrenunciable. Per aquest fet volem un model educatiu veritablement plurilingüe dissenyat per persones expertes en pedagogia, un model de consens, que s'adapte a la nostra realitat sociolingüística i que done resultats efectius. El decret anunciat pel govern presidit per Francisco Camps aposta justament pel camí contrari: pretén capgirar el model educatiu valencià i fer-ho amb criteris ideològics i no pedagògics, ignorant l'opinió dels experts, situant-se fora del consens que naix de l'aprovació a les Corts de la Llei d'ús i ensenyament del valencià (LUEV) sense cap vot en contra, fent-ho per la via de la imposició i menystenint l'experiència de més d'un quart de segle d'immersió lingüística en valencià.
El sistema de línia única tal i com es planteja pel Consell no té precedents avaluats a nivell internacional i significa a la pràctica la pèrdua de capacitats lingüístiques dels alumnes. Les noves generacions no tindran garantit el domini de les llengües oficials, com marca la LUEV, la Llei Orgànica d'Educació i l'Estatut d'Autonomia, i assaja un mètode d'introducció d'una tercera llengua sense resultats comprovats. Ens arrisquem al fet que el fracàs escolar siga encara més important a les nostres aules. Després de més 25 anys d'experiència d'ensenyament en valencià, el nou decret ignora els resultats obtinguts pels alumnes de línies en valencià en coneixement de valencià, castellà i anglés, notablement millors que els alumnes que han tingut el castellà com a llengua vehicular a l'aula.
L’ensenyament en valencià ens acosta a la qualitat, la renovació pedagògica, l’educació en valors i la multiculturalitat. Més valencià a l'ensenyament és sinònim de més llengües, més valencià és més anglés. A més, equiparar l'aprenentatge en valencià i en castellà a l'ensenyament és pretendre que parteixen de situacions socials similars, quan tots els experts coincideixen en el fet que la llengua minoritzada ha de tindre un tractament preferent a l'educació per garantir el seu coneixement. Així és com funcionen els models de països referents en plurilingüisme com Finlàndia o Canadà. Per tant, relegar el valencià a l'ensenyament com proposa el nou decret suposarà retrocedir greument en el progrés de la nostra llengua, perquè l’àmbit educatiu sempre ha estat clau en la normalització lingüística del valencià. El nou model arracona la llengua i implica un perill real de desaparició en poques generacions Per totes aquestes raons, ens oposem a l'aprovació del decret del nou model perquè significa un pas enrere en l'ensenyament plurilingüe, s'oposa al criteri dels experts, se situa fora del consens educatiu, hipoteca les capacitats lingüístiques de les noves generacions, arracona el valencià a l'ensenyament i posa en perill la seua supervivència a la societat.



http://elcabilo.com/blogs/clareta/files/2011/06/Manifest-Escoles-Valencianes-Relleu.jpg
Punxa per imprimir el manifest:
http://bolliwood.wordpress.com/2011/06/09/el-manifest-censurat-a-relleu/
http://bolliwood.files.wordpress.com/2011/06/ccf08062011_000001.jpg
http://bolliwood.wordpress.com/2011/06/09/el-manifest-censurat-a-relleu/#comment-1085
Més informació en Prensa:
http://relleudenuncia.blogspot.com/2011/06/110604-el-alcalde-de-relleu-censura-el.html

“SI LES LLENGÜES NO FOREN IMPORTANTS,
NINGÚ NO VOLDRIA SILENCIAR-LES”
(JOAN FUSTER)
Desenganyeu-vos: açò de Font de Mora no són ocurrències, mesures absurdes i improvisades.
Són atacs directes i frontals a la nostra manera de pensar, de parlar i de viure.
El consellerEducació no fa una altra cosa que no siga seguir la consigna que tan clararament
va expressar el President de la Generalitat Valenciana en un multitudinari sopar durant el mes de febrer,
per descomptat en castellà: “Aquí es donde está la gran batalla ideológica, en la educación”.
Dit i fet: l´eliminació de les línies en valencià que se´n deriva del model trilingüe proposat per Font de Mora
no és una altra cosa que un altre míssil llençat contra el sector educatiu, un camp de batalla per a ells.
¿O algú es creu que els nostres fills, els nostres alumnes, nosaltres mateixos, tenim les mateixes oportunitats
d´escoltar, parlar, escriure i llegir en valencià / català?
És un altre míssil cap a la nostra cultura, cap a la llengua que una generació –la dels nostres pares,
que no pogueren aprendre a llegir en catalàaconseguíintroduir als col·legis, als ajuntaments,
als diaris, a les associacions, als mercats, a la publicitat, a les empreses, a la televisió
I, nosaltres, que hem aprés a llegir en valencià, deixarem que ens ho prenguen tot?
Camps i companyia es preneneducació com una batalla. Ho han dit claríssimament.
Així les coses: o els aturem o acabaran amb tot i amb tots els que no pensem com ells. Potser siga l´hora que comencem a plantejar-nos
ATURAR EL SISTEMA EDUCATIU.
No podem tolerar més agressions. Jahi ha prou!
SI ES CARREGUEN LES LÍNIES EN VALENCIÀ,
ATUREM EL SISTEMA EDUCATIU